Materiały
Abstrakty wystąpień dostępne przed Kongresem
Materiały pokongresowe
- Mowa nienawiści w języku polskim: wybrane przykłady ze szczególnym uwzględnieniem dyskursu szkolnego – prof. UAM dr hab. Sylwia Adamczak-Krysztofowicz i dr Anna Szczepaniak-Kozak, Instytut Lingwistyki Stosowanej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
- Ku wielokulturowej szkole w Polsce. Integracyjno-inkluzyjny model nauczania języka polskiego jako drugiego osób z doświadczeniem migracji – prof. UW dr hab. Przemysław E. Gębal, Politechnika Śląska w Gliwicach i Uniwersytet Warszawski
- Rola nauczyciela języka polskiego jako obcego/drugiego w pracy z uczniem z doświadczeniem migracyjnym – Małgorzata Wysokińska, Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń
- Prawo wobec dyskryminacji w szkole – Anna Hernandez-Połczyńska, asystentka w Poznańskim Centrum Praw Człowieka INP PAN
- Wiele języków: fakty i mity, korzyści i wyzwania w kontekście edukacji wielojęzycznej – Prof. zw. dr hab. Katarzyna Dziubalska-Kołaczyk, Dziekan Wydziału Anglistyki, Dyrektorka oddziału Bilingualism Matters @Poznań, Prof. UAM dr hab. Magdalena Wrembel, Kierownik studiów WA, Wicedyrektorka oddziału Bilingualism Matters @Poznań
- Sieć współpracy nauczycieli jako skuteczne narzędzie wymiany dobrych praktyk między wielokulturowymi szkołami – Julia Karczewska, doradca metodyczny języka polskiego jako języka obcego, ODN w Poznaniu
- Pakiet startowy, czyli jak przywitać w szkole ucznia z doświadczeniem migracji i jego rodziców – dr Izabela Czerniejewska, specjalista ds. uczniów imigrantów, ODN w Poznaniu
- Poznański model funkcjonowania oddziałów przygotowawczych teoria i praktyka szkolna – Hanna Janowicz, Wydział Oświaty UM Poznania, kierownik I oddziału organizacji szkół i placówek oświatowych
– ZS 7 Oddziały przygotowawcze – Marek Korbanek, dyrektor ZS nr 7 w Poznaniu - Projekty antydyskryminacyjne w poznańskich szkołach – dobre praktyki – Hanna Janowicz, Wydział Oświaty UM Poznania
oraz przedstawiciele poznańskich szkół, realizujący najciekawsze projekty antydyskryminacyjne
– SP 10
– SP 54
– XIV LO
– ZSM - Wielokulturowa szkoła w gminie Lesznowola
Zespół Szkół Publicznych w Mrokowie: Małgorzata Perzyna – dyrektor szkoły, Magdalena Bartnik – wychowawca klasy, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, Jolanta Januszewicz – wychowawca klasy III gimnazjum, nauczyciel geografii, przyrody i WoS-u, Katarzyna Tu – asystent kulturowy